Filipova kuchařka - Duhové nanuky

Máme tady léto a to znamená, že všichni nutně potřebujeme nanuky a když jsou barevný, jako duha, tak je potřebujeme o to víc.

Já zmrzku miluju. Třeba v zimě, když jsem zabalená do peřin a válím se u kamen. Je to divný, zmrzka v zimě, já vím, ale nemůžu si pomoci. A úplně nejradši mám tu, kterou si vyrobím. Radostí skáču do nebes, když se zadaří.
A ty nanuky, to je supr sranda vyrábět. Stačí vám jen trocha ovoce, voda a cukrový sirup. Určitě vás to bude bavit. Je to tak jednoduché, že je zvládne vyrobit i úplné tele. Fakt!
Tak, jdeme na to.


Na pokusy si vypůjčuji malá monstra, která patří mojí sestřičce.




Ingredience:
250 gramů cukru krupice
250 ml vody
3, nebo 4 druhy ovoce ( já použila meloun, okurku, kiwi a černý rybíz) od každého druhu cca 250 gr, ale uvidíte sami, jak se vám bude líbit hustota, barva a tak 😊
šťáva ze 2 citronů
kůra z 1 citronu


Náčiní:
mixér, nebo tyčový mixér
misky na ovoce, podle počtu druhů
formičky na nanuky, případně různé kelímky a nádobky
dřívka


Nejprve si připravíme cukrový sirup z vody a cukru, který provařujeme přibližně 8 minut (spíš tak tipuju 😀) a necháme vychladnout.
Mezitím, co se vaří sirup, si nakrájíme ovoce a okurku, a dáme zvlášť do mističek. Okurku oloupeme, ale jen částečně, protože mám ráda ty kousky rozmixovaný slupky a díky ní je hmota více zelená.
Když je sirup vychladlý, tak že v něm udržíte prst, nebo až je úplně studený, můžeme začít mixovat.
Každé ovoce zpracováváme v mixéru zvlášť a přidáme cca 50ml sirupu, podle chuti šťávu a kůru z citronu.
Když máme rozmixováno, ochutnáme a případně přidáme, podle chuti, sirup, šťávu, nebo kůru. Je důležité ochutnávat a je vždy lepší, když je hmota sladší. Do okurkové hmoty jsem dala například více sladkého a kyselého a méně kůry. Výslednou tekutinu přelejeme zpět do mističky.
Tento postup opakujeme u zbylého ovoce.
Až máme vše rozmixované a přivařili jsme si další sirup, protože ho bylo určitě málo 🤣, začneme tvořit duhu!
Do formiček nalijeme, podle počtu vrstev, první hmotu a dáme do mrazáku.
Čekáme přibližně 30 min. možná i méně, než se nám vytvoří pevnější zmrzlá krustička, abychom mohli přidat další vrstvu. Když máme formičky do ½ plné, vpíchneme, do ne zcela tuhé hmoty dřívko a zaléváme další vrstvou.
Je důležité, aby při každém přilévání byla na hmotě krustička, jinak se hmoty slejí dohromady a bude po duze. To nechceme.
Plné formičky mrazíme tak 4-6 hodin, dokud nejsou nanuky úplně tuhé.
No a máme hotovo.
Lehký jak facka, co?


Ilustrace do knihy





Pokud vám zbyly hmoty, tak le pardón. Lze je použít místo sirupu do vody, anebo tím naplníte další nádoby a šup s tím do mrazáku.


Jo a ještě k tomu cukru. Ten je hrozně důležitý, protože díky němu nevznikne něco tvrdého, jako led, ale něco, do čeho můžete v klidu hryznout a zůstanou vím všechny zuby. On totiž cukr štěpí krystalky ledu. Kdyby ho zas bylo moc, tak to nezmrzne vůbec.


Doufám, že se dílo podaří a pochutnáte si.
Já dneska snědla už tři kusy a dala bych si ješte.
Také mě mrzí, že jsem nenafotila postup, ale myslím, že to zmáknete i bez foto dokumentace. Nejste přeci žádná másla.


LOVE VOLE 💙 a nanukům zdar!

P. S.: Nehodlám si hrát na food bloggerku. Jen ráda jím a vařím, vymýšlím a ráda se podělím. Navíc, psát pořád o nohách mě nebaví.

Komentáře

Okomentovat

Oblíbené příspěvky