Street art na Mallorce

A to jste věděli, že v Palmě dost řádí pouliční umělci, a zanechávají po sobě poměrně dost uměleckých dílek? Já ne!

Když jsme přiletěli na Mallorcu, netušila jsem, kolik street artu tam na ulicích potkám. Jak jste si na IG všimli, reportů z této krátké dovolené, je habaděj. A protože jsou ulice plné tohoto umění, rozhodla jsem se, že mu věnuji samostatný článek. Pokus o článek.

Pokusila jsem se něco malinko o umělcích najít, ale nebylo to tak jednoduché, jak se zdálo. Článků jsem našla hodně, ne že ne, ale nebyly tam zrovna informace, které potřebuji a většinou to byly články ve španělštině. Nechci tu psát žádné eseje, jelikož umění, jako takovému, prdlajs rozumím, a nerada bych ze sebe dělala pitomce. :D

Bohužel se mi ke všem dílům nepodařilo přiřadit umělce. Asi nejsem pořádně zběhlá ve vyhledávání, ale nevadí, alespoň se pokocháte, je totiž čím. :)

Já osobně street art miluju a obdivuju už dlouhá léta. Obdivuji ten cit, nápady, dovednosti. Vlastně jim to i závidím, protože bych si přála být taky tak nabitá nápady a takovým talentem.


Joan Aguiló

Joan se zabývá především zobrazováním naprosto neznámých lidí při všedních činnostech, jako povídající si babky na ulici, dělníky na kandelábru, hrající si děti atd.
Studoval Ilustraci na Vysoké škole designu Baleárských ostrovů a Výtvarné umění v Barceloně.
Ze začátku maloval pouze pro galerie. Vystavoval svá díla v Mexiku a Španělsku.
Po přestěhování do Berlína přičichl k pouličnímu umění a rozhodl se, až se vrátí do Palmy, že musí něco zkusit také. Už věděl, že předmětem jeho umění budou především mallorčané.

Jeho tvorbu můžete potkat v ulicích na Mallorce, v Barceloně, Berlíně a Londýně.
IG: @joan_aguilo
Zdroje:
https://www.urbanadventures.com/blog/street-art-in-palma-de-mallorca/
https://www.estilopalma.com/2016/06/cafe-con-joan-king-hearts/






Na tomto obrázku jsou umělci dva: NIAN a Joan Aguilo



Marc Peris / SOMA

Marc Peris, znám lépe, jako SOMA zdobí ulice Palmy něco přes 10 let. 
Je jeden z nejznámějších pouličních umělců na Mallorce, především díky jeho osobitému stylu.
Pracuje jako učitel umění a žije v okrese Sa Gerreria.
Více informací jsem o tomto umělci nenašla. Je to prostě starej "oldskůlák" a o těch se info hledá fakt těžko. Sice jsem našla několik článků, ve španělštině, s čímž mi pomohl translator, ale nikde nebyly žádné konkrétní informace. 

Zdroje:




ZON

Zon je rodák z Palmy, jehož umění potkáte téměř na každém kroku. Zobrazuje především ženy v různých odstínech fialové a modré. Jeho díla jsou si velice podobná, ale přesto každé vypadá jinak. záleží na emocích, ženě, kterou zobrazuje, umístění malby atd...
Jeho umění můžeme potkat, mimo Palmu i v Paříži, Valencii, Barceloně, nebo Vídni.

Zdroje:











MEC

Mladý umělec z Californie, který zkrášluje ulice svými pidi keramickými soškami. Často se prý stává, že si někdo jednu z nich chce ze zdi uloupnout. Ani se nedivím, protože jsou rozkošné. :) 

Zdroj:









Me Lata

Me Lata jsou dva milenci, umělci, kteří prostřednictvím pomalovaných plechovek nechávají zamilované a pozitivní vzkazy po ulicích Evropy.
Malují především na plechovky a pracují anonymně, jako většina pouličních umělců a proto jsem o nich vlastně nic nenašla. :D





Javier Garlo




ExitEnter

Umělec, který se narodil v Toskánsku v roce 1990. Vystudoval Akademii výtvarných umění ve Florencii. Po studiu se začal plně věnovat street artu, kdy si vymyslel malou postavičku, kterou zdobil ulice Florencie. Na svých cestách pokreslil zdi i v Lisabonu, Bruselu, Valencii, Barceloně, Amsterdamu, Benátkách, Neapoli, Římě, Palermu, Pise, Palmě atd...
Nyní používá postavičky Exit/ Enter, které prožívají různá dobrodružství.

Zdroje:





Noar Noarnito

Je francouzský umělec narozený v Paříži.
Studoval Užité umění v Ecole Olivier - de - Serres. Po té co dostudoval, žil ý let mezi Asií a Středním východem.
Když se vrátil do Francie, přestěhoval se do Dordogne, nyní žije a pracuje v La Rochelle.
Při své práci kombinuje koláže se šablonami. Nechává se inspirovat dějinami módy a umění.
Zdroj:






Bronik

Peruánská umělkyně, žijící v Barceloně, která se věnuje graffitti od roku 2009.
Jejími hlavními motivy jsou ženy, hodně barevné ženy a příroda. Její tvorba je viditelně ovlivněna jejím původem.

Zdroj:



NIAN

Italská umělkyně, studovala Akademii výtvarných umění ve Florencii. 
Zdroj:

Obrázek NIAN v levo

Olimpia Velasco




Ostatní

U těchto umělců jsem již nebyla schopna zjistit více, ani dle jména, ale budu pátrat dále. Byla by škoda vám je neukázat, tak je tu máte. <3


























LOVE VOLE <3

Komentáře

  1. My se na Mallorku dostali jen proto, že jsem zrovna koukala na letenky a sehnala jsem skoro zadarmo, jakože nás to oba, tam i zpátky, přišlo asi na 3000, ale museli jsme se dostat do Berlína, což taky nebylo drahé, asi 1200. Bylo to neskutečné štěstí a doteď to nechápu. Vždycky jsem záviděla těm, co narazí na takovou slevu.:D ubytování už bylo dražší, ale já byla chytrá a objednala jsem to cca 4 měsíce dopředu, takže byl čas jít ubytování a schovat si nějaký penízek bokem. V té době jsme se akorát dostali z problémů, tak jsme toho radostně využili. Byla to úžasná dovolená:)
    Taky máme v plánu, až se to uklidní, že zas někam zmizíme, ale na delší dobu, třeba na měsíc.
    Přeju hodně štěstí v ukládání, dělám to taky, každej drobák dávám na spořící účet a to kolikrát čumím, co za měsíc za šušně našetřím :)

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Oblíbené příspěvky